Från organisationsnummer till logotypen: här finns lite snabba fakta om DutchCom:
Ägaren/VD
Corien Leemburg
Startdatum
10 augustus 2020
Bolagsform
Aktiebolag
Logotypen
DutchComs logotypen består av både symbol och text:
- Symbolen – av en liggande tulpan – representerar en av de viktigaste Nederländska (export)produkter. Orange färgen står symbol för Nederländerna, de blåa för Sverige. Vita utrymman mit i mellan är typ en tratt: man kan nå den stora Nederländska marknaden genom DutchCom.
- Ordet ’DutchCom’ själv är ju en förkortning och kombination av Dutch & Communication (EN). Det berätter på stor sätt vad företaget jobbar med: det Holländska språket och Kommunikation.
Värden:
- Enkelt
DutchCom står för KISSS: Keep it Short – Simple – Stupid - Personligt
DutchCom erbjudar en kontaktperson som driver allt som behövs från A till Ö - Genomskinlig
DutchCom gör vad det säger: ärligt, transparant och direkt - Professionellt
DutchCom tror på livslångt lärande: företaget är alltid på gång och öppen för att lära - Kreativt
DutchCom tror det finns en (kreativt) lösning till varje problem
Bild av Mohamed Hassan på Pixabay