DutchCom bringer det bästa att Sverige har att erbjuda till Nederländerna! Men varför då? Varför var det faktiskt nödvändig att grunda ett företag, som fungerar som en bro mellan dem två länderna? Svaret ligger delvis i Corona pandemin!
Vad tråkigt att människor från Nederländerna får inte längre åka hit (kod: orange), tänkte jag när pandemin kom. Och ännu mer: Vad synd att dem inte har möjlighet att vara ute i den vackra naturen, träffa trevliga människor, njuta en riktigt gott fika, usw. Alltså jag var ledsen att dem inte skulle kunna ta del av den typiska Skandinavie-känslan! berättar Corien Leemburg, VD.
Sedan tänkte jag vidare: Att människor kan inte komma till Sverige är någonting som vi INTE KAN påverkar. Och bredvid Corona finns det kanske också andra omständigheter som gör att man inte kan ibland, till ex. en annan sjukdom, ekonomiska problem eller krävande jobb.
Men vad vi faktiskt KAN göra är att bringa en liten bit av Sverige till Nederländerna. Och precis det är DutchComs mål och ambition:
- att bringa en liten bit av den karakteristiska Skandinavien-känslan till Nederländerna;
- att dela min passion inom Skandinaviskt (interiör)design, kultur, mode, m.m.;
- att bidra att den vackra erbjudandet från typiska Svenska produkter/tjänster är (ännu mer) tillgänglig till Sverige-älskare i Nederländerna;
- att hjälpa till både små och större Svenska företag att utnyttja deras potential utifrån den Holländska marknaden;
- att visa dem att de kan växa till en ännu större, starkare och stoltare spelare när dem representerar Sverige i världens e-handel.
Kortfattad: DutchCom kombinerar det bästa som både Sverige och Nederländerna har att erbjuda!
Vill du/ditt företag vara med eller dela min passion? Tveka inte och kontakta oss idag!
Bild av Shreyak Singh på Unsplash