Snabba fakta

Från organisationsnummer till logotypen: här finns lite snabba fakta om DutchCom:

Ägaren/VD
Corien Leemburg

DutchCom-logo

Startdatum
10 augustus 2020

Bolagsform
Aktiebolag

Logotypen
DutchComs logotypen består av både symbol och text:

  • Symbolen – av en liggande tulpan – representerar en av de viktigaste Nederländska (export)produkter. Orange färgen står symbol för Nederländerna, de blåa för Sverige. Vita utrymman mit i mellan är typ en tratt: man kan nå den stora Nederländska marknaden genom DutchCom.
  • Ordet ‘DutchCom’ själv är ju en förkortning och kombination av Dutch & Communication (EN). Det berätter på stor sätt vad företaget jobbar med: det Holländska språket och Kommunikation.

Värden:

  • Enkelt
    DutchCom står för KISSS: Keep it Short – Simple – Stupid
  • Personligt
    DutchCom erbjudar en kontaktperson som driver allt som behövs från A till Ö
  • Genomskinlig
    DutchCom gör vad det säger: ärligt, transparant och direkt
  • Professionellt
    DutchCom tror på livslångt lärande: företaget är alltid på gång och öppen för att lära
  • Kreativt
    DutchCom tror det finns en (kreativt) lösning till varje problem

Bild av Mohamed HassanPixabay